11. mai 2015

Seemned mulda !

Juba teist aastat järjest üritan ma siis taimi suveks ette kasvatada. Mida ma iseõppijana selle aja jooksul enda jaoks teada olen saanud ?

1. Et taimi ette kasvatada on vaja valgusrikast köetavat ruumi või kasvuhoonet, alustamiseks sobib ka valge aknalaud. Minu aknalaua puuduseks on ebapiisav valgustus, mille mõjul taimed kipuvad tihti välja venima. Keeran oma taimi pidevalt ümber, valguse ühtlasemaks jagamiseks.

2. Mitte kõik külvatavad seemned ei vaja mullaga katmist. Sellekohane märge on tavaliselt ka seemnepakile lisatud. Üldiselt on nii, et väga peened ja väikesed seemned ei vaja katmist, suuremate seemnete puhul võib see vajalik olla, kuid ei ole reegel. Alguses ei tahtnud ma kuidagi uskuda, et seemned võib ka mulla pinnale külvata.

3. Taimede ettekasvatamine hõlmab endas seemnete külvamist, külvide eest hoolitsemist, ühte kuni kolme pikeerimist (ülipisikeste taimede laiali istutamist) ja taime istutuskõlblikuks kasvatamist. Üldiselt kipub nii olema , et mida pisemad on taime seemned, seda pikemaks ja vaevanõudvamaks kujuneb ettekasvatusperiood.

4. Kasutama peaks spetsiaalset külvimulda, mis sisaldab õiges vahekorras ja koguses toitaineid ning on peenema struktuuriga. Sellises mullas idanevad seemned paremini ning ka taimed kasvavad tervemad ja tugevamad.

5. Õige aeg hakata esimesi köögiviljaseemneid külvama oleks märtsis või siis aprillis. Pigem teha esimesed külvid natuke hiljem kui liiga vara, kuna vastasel juhul võivad taimed välja venida, ära puituda ning nendest ei pruugi head saaki saada.


1 kommentaar: